Saturday, November 7, 2009

Nizar News: Anwar Gagal Dapat Fakta Kes Liwat: Kes Nizar Tertangguh: Krisis Pas dan PKR

Anwar gagal mendapatkan fakta kes liwat Saiful. Mahkamah semalam menolak permohonan Anwar.Pembicaraan kes Liwat Anwar terus tertangguh disebabkan flip flop antara Anwar dan Mahkamah.

Kes rayuan Nizar terhadap jawatannya pun tertangguh, walaupun hujjah para peguam Nizar dan Zambry telah selesai. 5 Hakim yang bersidang untuk memutuskan manakah MB yang Sah antara Zambry dan Nizar.

Krisis dalaman Pas bermula apabila Nik Aziz menyebut 2-3 kerat pemimpin bermsalah dalam parti, kerana 2-3 kerat pemimpin ini dikatakan menjadi duri dalam daging hubungan Pas dan Dap.

Nik Aziz malah mencadangkan EGM bagi memecat 2-3 kerat pemimpin bermasalah ini. Ekoran kemarahan Nik Aziz ini, maka satu mesyuarat JK Pusat parti diadakan pada 28/10 lalu secara tertutup. Keputusan mesyuarat tersebut adalah seminar hari ini. 2 keputusan lagi adalah menghadapkan Pas Selangor ke JK Disiplin parti dan Pas tetap bersama Pakatan.

Krisis PKR bertambah rumit apabila Naib Presidennya dan MTnya meletak Jawatan ekoran perlantikan orang baru dalam kepimpinan PKR Sabah; ekoran perletakan jawatan Azmin Ali.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP