Tuesday, January 24, 2012

Politik Anwar tidak akan kemana-mana

Politik retorik, politik pembohongan adalah cara berpolitik Anwar. Anwar menggunapakai kepetahan berpidatonya untuk mengelirukan rakyat. Anwar pandai memutar belit isu yang bohong menjadi betul. Itulah kepintaran Anwar.

Gerakan 16 September, 2008 yang gagal, pada mulanya ramai rakyat yang percaya bahawa gerakan itu akan berlaku. Malahan para wakil rakyat Pakatan telahpun diyakinkan, bahawa gerakan 16S akan berlaku.

Malah Anwar pada masa itu mempergunakan nama SPB Agong, bahawa Agong sudah siap sedia melantik beliau sebagai Perdana Menteri ke-6 Malaysia.

Selepas masa berjalan, hingga kini, tiada seorangpun wakil rakyat BN yang melompat kepada Pakatan, malah pakatan tiga parti itu kehilangan beberapa MP dan ADUN, sehingga Perak yang diperintah mereka, kembali semula kepada BN.

Cara Anwar mengekspoitasi sodomi IInya, seolah-olah kerajaan di belakang isu tersebut, telah membuktikan kebohongan Anwar lagi.

Beberapa kali, Anwar memohon agar Hakim yang mendengar kes sodominya agar mengundur diri, namun ternyata hakim yang sama juga melepaskan beliau daripada tuduhan meliwat pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukahri Azlan pada 9 Januari lalu.

Pihak Pakatan sebenarnya mahukan Anwar dipenjara agar pakatan tiga parti itu mendapat undi simpati, sepertimana isu mata lebam. Namun perkiraan mereka meleset, apabila semua itu tidak menjadi.

Politik Anwar yang penuh dengan pembohongan dan retorik tidak akan sampai ke mana-mana, pada PRU-13 akan mencapai noktah.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP