Wednesday, June 22, 2011

Isu Video seks Anwar masih menarik pembaca

Isu Anwar telah menjadi tatapan baik di media, audio visual mahupun dunia siber.

Sejak dipecat sebagai TPM pada September 1998, hingga kini isu mengenai Anwar terus diperkatakan baik dalam negara mahupun luar negara.

Akibat banyaknya yang mengupas mengenai isu Anwar, dengan sendirinya Anwar menjadi popular.

Popular, bukan kerana kebaikan, namun popular kerana isu moral.

Anwar telah didakwa kes liwat1, dan kini masih berhadapan dengan kes liwatII. Anwar akan menyambung pembelaannya pada 16 Julai depan, seminggu selepas perhimpunan Bersih2.0 tajaan Anwar.

Selain itu, Anwar juga berhadapan dengan video seks lucah. Anwar didedahkan sedang melakukan seks dengan seorang wanita cina yang tidak diketahui identitinya.

Jumaat ini, Trio yang bertanggungjawab mendedahkan video seks tersebut akan dihadapkan ke mahkamah kerana kesalahan mengedar video seks lucah.

Pihak polis bertindak atas laporan Anwar pada 21 Mac lalu, di Balai Polis Dang Wangi selepas sahaja Trio Datuk T mempertontonkan video seks Anwar tersebut kepada wartawan terpilih bertempat di Carcosa Sri Negara, Kuala Lumpur.

Pihak polis telah menubuhkan pasukan khas untuk menyiasat video seks tersebut. Pihak polis juga mendapati bahawa rakaman video tersebut adalah tulen.

Sejauh mana isu Anwar berserta isu moralnya termasuk video seks akan menenggalamkan isu utama dalam negara? umpamanya isu kenaikan harga barang, isu kebocoran pembinaan PKFZ, isu jenayah dan isu-isu lain yang ada kaitan dengan rasuah?

Apa kah juga isu Anwar akan menjadi senjata makan tuan terhadap kerajaan, kerana rakyat menjadi muak dan kesal, akhirnya rakyat memterjemahkannya kepada penolakan kepada kerajaan yang memerintah?

Perbicaraan mahkamah kini, seolah-olah tidak ada kes lain yang dibicarakan melainkan mengenai Anwar. Anwar menyedarai ini semua, atas sebab itu, Anwar melakukan strategi agar penumpuhan perudangan negara hanya menumpuhkan pada dirinya. Akibatnya, Anwar semakin popular. Penulis merasakan, tiada lagi individu sepopular Anwar dalam negara ini.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP