Friday, January 21, 2011

Wang Anwar dari mana?

Walaupun Anwar tidak berjawatan sejak tahun 1998, namun Anwar tetap kaya raya. Agak-agaknya sumber pendapatan Anwar didapat daripada sumber mana?

Tun Mahathir pernah mengakui bahawa semasa Anwar dalam kerajaanpun, Anwar belum pernah mengistiharkan hartanya.

Sejak keluar daripada penjara pada tahun 2006, Anwar sering ke luar negara dan tinggal di hotel-hotel mewah. Bukti-bukti bahawa Anwar menyewa hotel-hotel mewah-apabila bekas pembantu khas Anwar Mohd Saiful Bukhari Azlan mendedahkan, bahawa semasa lawatan ke luar negara, termasuk ke Singapura dan Thailand, Saiful ditempatkan di hotel-hotel mewah-umpamanya Hotel Dossert Thani-Thailand.

Mantan setiausaha sulit Anwar- Anuar Shaari mencabar Anwar untuk mengistiharkan hartanya-malah Anuar juga meminta SPRM membuat siasatan tentang kekayaan Anwar.

Menurut sumber-sumber yang boleh dipercayai-Anwar mendapat bantuan kewangan daripada pihak di luar negara untuk tujuan mengancurkan sistem dalam negara-di mana selama ini kekuatan negara ini adalah terletak kepada persefahaman antara kaum. Anwar diperalat untuk menghancurkan kekuatan negara ini agar supaya negara ini menjadi lemah-dan mudahlah ianya ditakluki.

Penaklukkan bukan sahaja melalui ketenteraan namun penaklukkan ekonomi juga merupakan satu penjajahan. Ini lah matalamat akhir negara-negara yang memperalat Anwar itu.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP