Saturday, July 3, 2010

Pemimpin Pembangkang Harus Jawap Pendirian Anwar Dengan Yahudi

Pemimpin pembangkang terutamanya parti yang kononnya memperjuangkan Islam seperti PAS harus memberi jawapan mereka setelah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat sanggup tunduk kepada Amerika Syarikat dan Yahudi.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata inilah dilemma yang dihadapi parti-parti pembangkang yang telah mengangkat Anwar, penasihat Parti Keadlian Rakyat (PKR) sebagai pemimpin utama mereka.

"Terserah kepada rakyat untuk memilih siapa yang sesuai, siapa yang sebenarnya harus dipilih sebagai pemimpin yang tulen," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Sepetang Mengemping Bersama Masyarakat Kampung Gagu di sini.

Beliau berkata Anwar adalah sesumpah di kampung di mana beliau boleh menukar warnanya mengikut suasana harian.

"Kalau sesumpah misalnya hinggap di pokok kelapa maka warna badannya berubah mengikut kulit batang kelapa, jadi Anwar saya lihat pun begitu," katanya.

Di Kuala Lumpur, beliau menghentam Zionis dan Israel tetapi apabila di Washington minggu lalu, Anwar melutut kepada pemimpin Zionis dan memohon maaf seolah-olah beliau menghendaki dirinya itu disayangi Israel dan Zionis.

"Jadi masyarakat khususnya dalam parti PKR dan juga parti-parti sekutunya harus bertanya pada diri sendiri jika mahukan seorang pemimpin yang teguh dan cekal perangainya atau seseorang yang main kelentong dengan prinsip perjuangan," katanya.

Terserahlah kepada rakyat untuk memilih pemimpin di kalangan mereka dan sekarang rakyat sudah boleh nilaikan siapa pemimpin yang tulen, katanya.

Anwar baru-baru ini berkunjung ke Washington dan lawatannya itu dilaporkan oleh kolumnis terkenal berbangsa Yahudi, Jackson Diehl dalam tulisannya di akhbar The Washington Post.

Diehl dalam tulisannya yang berjudul Flirting with zealotry in Malaysia (Bermain dengan kefanatikan di Malaysia) menyatakan bahawa pemimpin PKR itu meluangkan masa untuk memberi penjelasan kepada rakan-rakan lama beliau termasuk Pengerusi Jawatankuasa Luar Negeri, Howard Berman dan beberapa pemimpin Yahudi.

Penjelasan itu diberikan selepas beliau bimbang dengan sokongan barat selepas meniup semangat anti Yahudi di Malaysia dengan bertujuan untuk memburukkan nama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional (BN) khususnya Umno.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP