Wednesday, October 20, 2010

Anwar akan kepunan di Batu Sapi

PKR akan kepenunan di Batu Sapi. Kawasan itu adalah kawasan BN. Persepsi pengundi Sabah tidak sama dengan persepi pengundi Semenanjung, demikian juga persepsi SIBU, tidak akan menular di Batu Sapi Sabah.

Hubungan antara kaum di Sabah, cukup mantap, tidak kiranya bumiputera mahupun bukan bumiputera.

Di Sabah sahaja akan terdapat kedai kopi campuran, di mana pemiliknya adalah cina, selain pemilik itu menjalankan pernigaannya seperti biasa, juga memberi peluang kepada peniaga bumiputera berniaga pada tempat yang sama dengan waktu yang sama.

Pengundi Batu Sapi khasnya dan Sabah amnya, tidak sanggup memberi undi kepada pembangkang. Pembangkang hanya menabur janji di mulut, tidak berkempuan melaksanakan janji-janji itu.

Lihat sahaja di Pulau Pinang, Selangor,Kedah dan Kelantan, pembangkang tidak mampu memenhui janji-janji yang ditaburkan, sebaliknya menyalahkan kerajaan BN, kerana tidak memberi peruntukkan kewangan kepada mereka.

Mana ada pertarungan, memberikan musuh senjata untuk menikam si pemberi? Bodoh lah namanya kalau memberi peruntukkan kepada pembangkang untuk melaksanakan janji-janji mereka.

Cubaan PKR di Batu Sapi adalah sia-sia, cubaan itu akan menambah jumlah majoriti BN; lain halnya jika BN berdepan SAPP, ada kemungkinan kedudukkan 50:50.

1 comments:

Azizan Yaakob October 21, 2010 at 12:55 AM  

blog sdr agak lama saya pautkan di http://suaramajlis.blogspot.com tq

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP