Saturday, July 2, 2011

Apa akan jadi jika 8 Julai berlaku tunjuk perasaan di Jambatan Pulau Pinang?

Tentunya hubungan antara Pulau itu dengan tanah besar akan terputus melalui darat. Agak-agaknya berberapa kenderaan yang akan tersangut? Berapa ramai rakyat yang terganggu? Berapa kerugian rakyat Pulau Pinang, kerana semua urusan terbengkalai?

Bayangkan juga jika berlaku tunjuk perasaan di ibu negara pada 9 Julai, berapa kerugian kepada rakyat dan negara?

Kerugian secara langsung adalah perniagaan hari itu akan terjejas teruk. Kelancaran lalu lintas akan terganggu, akbiatnya tukang teksi kehilangan pendapatan.

Kerugian lainnya, nama negara akan tercalar. Kerana kelihatan tidak aman, maka pendapatan daripada pelancong akan terjejas, kerana pelanong tidak datang.

Akibat tujuk perasaan di Mesir misalnya, hingga kini negara itu mengalami kemerosotan dari segi kedatangan penlancong. Keadaan yang akan belaku pada negara, jika tunjuk perasaan pada 9 julai menimbulkan hura hara.

Walaupun Polis berusaha agar tunjuk perasaan pada 9 julai tidak berlaku, namun pengajur Bersih, dengan degilnya tetap akan meneruskan tindakan mereka.

Sayogianya, pihak Polis telah lama mencekup para pengajur itu, nama2 seperti Ambiga, Maria Chin Abdullah, sepatutnya sudah lama diamankan. Membiarkan mereka bebas, lebih banyak mendatangkan kemudaratan. Amankan sahaja mereka itu di Kamunting.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP