Saturday, July 30, 2011

PSM6 dibebas--- tiada isu? cipta isu

Alahai-- sebenarnya tiada isu, tetapi cipta isu, beginilah jadinya kalau kita dalam keadaan panik.

Kini, mereka yang ditahan melalui EO berserta penyokongnya merasa "kuat" kerana walaupun ditahan melalui EO, dimana membolehkan seseorang ditahan selama 60 hari tanpa bicara dan boleh dilanjut sehingga 2 tahun, akhirnya dibebaskan selepas 28 hari mendekam di lokap Jinjang.

Sebenarnya PSM itu tiada kekuatanpun, pembebasan mereka mungkin ada kaitan dengan mogok lapar MP Sungai Siput-Dr Jeyakumar bermula pada jumaat. Mogok lapar itu mungkin mengakibatkan wakil rakyat itu maut, kerana beliau mengalami berbagai komplokasi penyakit yang dideritanya. Pihak polis mungkin tidak mahu mencipta sejarah, kerana kalau MP itu mati dalam tahanan ianya akan mencatat sejarah.

Berikut adalah catitan blog GAP : parti sosialis malaysia sebenarnya mempunyai kaitan dengan parti rakyat malaysia. parti rakyat malaysia pula adalah serpihan daripada parti sosialis rakyat malaysia.

sebut nama dr syed husin, dr nasir (adun kota damansara),arutchelvan,hasan karim,arwah rustam a sani,latipah koyak,johnson chong,faizal sanusi,dr sanusi semuanya berlegar kepada perjuangan sosialis yang sama.

parti sosialis rakyat malaysia berpecah dua apabila syed husin ali mendesak agar digugurkan nama sosialis pada nama parti mereka.

desakan ini ditentang oleh dr nasir dan arutchelvan, yang tetap kepingin untuk mengangkat nama sosialis untuk diasimilasikan dengan jenama parti mereka.

hasil pergeseran ini, maka berpecah dualah parti sosialis rakyat malaysia.

dr syed husin ali dijemput masuk menyertai parti keadilan nasional yang kemudiannya ditukarkan nama kepada parti keadilan rakyat.

namun serpihan pemimpin parti rakyat malaysia ini tidak mendapat layanan yang setimpal daripada azmin ali.

kongres pkr di ipoh dan seremban telah meletakkan sejarah akan hancurnya barisan pimpinan parti rakyat malaysia di dalam kelompok pimpinan tertinggi pkr.

dr syed husin ali dibalas tuba.

serpihan pimpinan parti rakyat malaysia sudah lebur dalam saf pkr.

hari ini gerakan dan nostalgia lama idelogi sosialis cuba dihidupkan kembali.

mereka sebenarnya sudah lama mati. fakta nya mudah, jika benarlah parti sosialis malaysia ini kuat, tidak mungkin dr nasir (adun kota damansara) dan dr jeyakumar (tahan eo6) bertanding di atas tiket pkr dan dap pada pru 2008.

2008 pakatan menang kerana undi protes daripada rakyat.

telahan ini dibuktikan dengan fakta. pakatan letak calon posman,tukang jual vcd,tukang jual insuran semuanya boleh menang ...menang kerana protes rakyat dan bukannya atas faktor kekuatan parti yang diwakili.

pas selepas pru 2008 telah berubah penampilan dan wajah politiknya.

melayu mana yang pernah menyangka bahawa pas berani untuk menggadaikan kalimah ALLAH demi memenuhi tuntutan dan kemarukan undi bukan islam.

silap terbesar pas adalah dia galak dalam menggadaikan hak dan maruah islam dan melayu ditangan gabungan pembangkang.

bila mat sabu mengiktiraf perjuangan kiri komunis sewaktu muktamar yang lepas, orang bukan islam sudah tersenyum riang. dia cuba melupakan fakta akan kekejaman komunis sepanjang gerakan gerila mereka melanyak ribuan umat melayu.

musuh bangkit bila ada munafik bersama mereka.

semalam tahanan eo6 telah dibebaskan. asal gambaran mereka ini hanyalah umpama kecilnya zarah kuman, namun telah dibesarkan namanya hasil daripada lacuran politik yang telah pas lakukan.

apa jasa parti sosialis malaysia dalam pembentukan sejarah negara bangsa ?

pernahkan kamu dengar nama mereka sejak 20 tahun yang lalu ?

sekarang gerakan sosialis akan terus mekar berkembang hasil persetubuhan dan perzinaan politik pas.

maklumat kajian penduduk di malaysia semalam telah mencatatkan sesuatu. jumlah penduduk malaysia melepasi angka 28 juta manakala 67% daripadanya adalah kaum melayu.

aku yakin kaum melayu tidak akan melupakan sejarah persundalan politik paling jijik pernah pas lakukan dalam sejarah politik bangsa.

eloklah moto pas ditukar daripada membangun bersama islam kepada membangun bersama sosialis.

tahniah pas.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP