Saturday, December 26, 2009

Macam Tak Percaya Enjin Pesawat 272kg Boleh Terlepas Pandang!

Saya macam tak percaya perkara ini boleh berlaku. Enjin pesawat itu besar dan beratnya lebih kurang 272kg 3 kali ganda enjin kereta F1-95kg.

Jika nak diekspotpun perlukan dokumen-dokumen penting yang seharusnya ditanda-tangani oleh Menteri Pertahanan ketika itu yakni DS Najib.

Enjin pesawat tersebut merupakan  eset dan harta TUDM yang sangat penting bagi pertahanan negara dan seharusnyalah ia perlu melalui Menteri Pertahanan. Jadi macammana ia boleh terlepas pandang dan  lolos pula dari  semua pemeriksaan. Hairan dan pelik ya...

Apapun perkara sudah berlaku dan tiada gunanya lagi kita nak ambil balik enjin pesawat itu yang kini seperti tersiar dalam dada Akhbar Utusan hari ini enjin itu sudah diseludup ke Argentina.

Yang paling utama sekarang ialah mencari siapa dalang yang merencana kecurian ini dan bagaimana modus operandi ini berlaku sampai tidak dapat dihidu oleh pihak kerajaan. Hutang kerajaan sekarang adalah membuat laporan yang telus mengenai kehilangan ini.

Saya juga berpendapat selain anggota TUDM , kakitangan dalam Kementah, Kastam,syarikat logistik yang mengendalikan process penghantaran dan Menteri Pertahanan juga harus disiasat oleh pihak Polis. Ini wajar kerana semua mereka ini secara tidak  ada kaitan.

Yang menjadi persaolan yang paling besar sekarang ialah bagaimana Menteri Pertahanan ketika itu Najib boleh terlepas pandang perkara ini.

Dan jika memang beliau terlepas pandang semasa memegang jawatan Menteri Pertahanan yang cuma satu Kementerian yang mempunyai tak sampaipun 30,000 orang, bagaimana pula untuk beliau mengurus satu negara Malaysia yang mempunyai penduduk melebihi 27 juta orang.

1 comments:

hanizam December 26, 2009 at 11:33 PM  

kalau dah ada share, berat @ besar macam maner sekali pun, pasti beres untuk dibawa keluar...

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP