Monday, December 7, 2009

Sedikit Catitan Mengenai Dr Hassan Ali

Hassan Ali jadi mangsa keadaan. Isu beer yang Hassan tentang memakan dirinya. Nik Aziz Nahkoda Pas lebih percaya Khalid dan Roonie Liu dibanding Hassan Ali. Akibatnya Nik Aziz mengelar Hassan Ali sebagai pemimpin Pas yang bermasalah.

Akibat gelaran Nik Aziz tersebut, maka diadakan mesyuarat JK Pusat Pas secara tertutup. Melalui mesyuarat tersebut telah diambil 3 ketetapan: Pas tetap bersama Pakatan, Hassan Ali dan Pas Selangor diseret kepada JK Disiplin dan ketiga Pas akan mengadakan seminar bagi mengganti EGM yang dicadangan Nik Aziz bagi memecat Hassan Ali, Mustapha Ali dan Nasharuddin Mat Isa.

Hassan Ali dikatakan memberi masalah kepada kerajaan Pakatan di Selangor, kerana caranya yang memperjuangankan pentadbiran Islam, sementara Khalid menentangnya apatah lagi Roonie Liu dan Exco Dap lain.

Hassan Ali malah pernah mencadangkan agar Roonie Liu digugurkan sebagai exco walaupun kemudian ditarik balik.

Pentadbiran Khalid Ibrahim menyebabkan tumbuhnya kongsi gelap di Selangor, perjudian, kelab Malam, dan kedai-kedai menjual arak. Keadaan ini tidak menyenangkan Hassan Ali. Namun tegurannya secara tertutup bagaikan mencurah garam ke laut, kerana itu Hassan mengambil jalan bersuara melalui media.

Cara Hassan Ali ini tidak disenangi oleh Khalid dan Roonie Liu, kerana itu mereka memperalatkan Nik Aziz. Cara Khalid dan Roonie Liu ini hampir berjaya, kerana kini Hassan Ali kemungkinan akan dipecat dari Pas.

Bagi Hassan Ali, adalah lebih baik ikut jejak Badul Hisam untuk keluar Pas demi rakyat yang diwakilinya. Rakyat mahukan kemajuan. Jika Hassan Ali masih terikat dengan kerajaan Pakatan, sudah tentunya semua peruntukan akan dikekang. Apabila peruntukan tidak mengalir, maka tuduhan akan muncul, bahawa Hassan tidak mampu menjaga rakyat kawasannya, sepertimana tuduhan kepada Badrul. Badrul tidak diberi peruntukan untuk memajukan DUN Port Klang, sebaliknya peruntukan untuk kawasan tersebut dipindahkan ke tempat lain. Apabila rakyat merungut, Khalid Ibrahim kata Badrul tidak mampu menjalankan tugas dan memintanya letak jawatan sebagai ADUN.

Permainan Khalid dan Roonie Liu ini seperti permainan Nizar dan Ngeh di Perak. Jika ADUN yang ada dapat menelaahnya, lebih baik mereka keluar Pakatan demi rakyat yang memilih mereka, kerana jika tidak pun melalui PRU akan datang, mereka tidak akan dicalonkan lagi.

1 comments:

Anonymous,  December 7, 2009 at 3:45 PM  

dlm isu ini kita boleh lihat betapa banggangnya Nik Aziz melabelkan Hassan Ali sebagai pemimpin yg bermasalah .... penat nak cerita.. apa2 pun, singkirkan saja orang tua terkutuk itu. buat masalah pastu nak tuduh BN yg menjadi punca. otak Org kelantan rata2nya mcm tu ker?

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP