Thursday, November 19, 2009

Nizar News: Ketua Pemuda-Wanita MCA Memaksa EGM 28 November!! Ada Yang Datang Kah??


Dalam keadaan sebak, Ketua Pemuda MCA, Datuk Wee Ka Siong dan Ketua Wanita, Datin Paduka Chew Mei Fun merayu kepada semua perwakilan parti itu supaya menghadiri mesyuarat agung luar biasa (EGM) pada 28 November ini untuk mendesak supaya diadakan pemilihan baru parti.

Bercakap dalam sidang akhbar sejurus selepas mereka digugurkan dari majlis presiden MCA, mereka berkata, kehadiran penuh perwakilan di EGM tersebut adalah penting untuk memulihkan demokrasi dalam parti itu.

Sidang akhbar itu bermula dengan naib presiden, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata hati kumpulan tersebut 'terluka' ekoran pengguguran sembilan anggota majlis tersebut.

Beliau menyifatkan tindakan MCA 'membuang" ketua Pemuda dan Wanitanya sebagai satu tindakan yang tidak boleh dimaafkan lagi.

Katanya, Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat telah menggantikan mereka yang digugurkan itu dengan penyokongnya sendiri.

Beliau mendakwa Ong telah menyingkirkan penentangnya untuk mendapatkan 'kuasa mutlak".

Liow kemudiannya menggesa semua perwakilan MCA supaya 'bangun" dan beramai-ramai datang menghadiri EGM 28 November ini untuk meluluskan resolusinya.

Liow yang kelihatan tegas tetapi tenang, dapat menguasai dirinya dan tidak menangis.

Sebelum ini, jawatankuasa pusat MCA telah mengundi menolak EGM tersebut yang diusahakan oleh penyokong Liow.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP