Wednesday, November 18, 2009

Nizar News: Tok Guru SOSIALIS SYED HUSIN Jadi Senator

Dun Selangor pimpinan Pakatan (PR) mencatat sejarah semalam. Dun pimpinan Khalid Ibrahim mencalonkan seorang tokoh sosialis Syed Husin Ali sebagai senator di Dewan Negara mewakili negeri selangor.

Sudah lama sebenarnya bapa sosialis ini kepingin untuk menjadi YB. Baru sekarang beliau dapat. Itu pun dengan ihsan kerajaan negeri selangor. Nampaknya selangor sangat kekurangan "pemain tempatan", itu sebabnya Khalid terpaksa import orang luar seperti Syed Husin mewakili selangor di Dewan Negara.

Bukan rahsia umum sebenarnya nama Syed Husin pernah dicadangkan oleh Presiden Pkr Azizah untuk bertanding di Parlimen Kota Bharu dalam Pru 11 yang lalu. Kota Bharu adalah kawasan selamat kerana terletak di negeri Kelantan.

Namun nama Syed Husin di tolak oleh Nik Aziz dari bertanding di kawasan Parlimen itu. Hujah Nik Aziz adalah kerana Syed Husin adalah berfahaman sosialis, ia tak sesuai menjadi pemimpin di Kelantan.

Nik Aziz Mursyidul Am Pas sendiri boleh buat "ijtihad" bahawasanya Syed Husin adalah peminat totok sosialis. Sosialis tidak mengiktiraf Islam. Itu sebabnya Nik Aziz habis-habisan menghalang Syed Husin di Kelantan.

Di Selangor, Syed Husin tak dihalang. Malah ia diberikan laluan mudah oleh Hassan Ali pesuruhjaya Pas Selangor. Pas langsung tak boleh bersuara dalam mesyuarat yang diadakan untuk memilih senator di Selangor.

Pas cuma mengikut telunjuk Pkr dan Dap. Dihalang di Kelantan, Syed Husin dikutip oleh Khalid untuk beraksi diSelangor. Cukup mudah, tujuan Khalid adalah agar suara bapa sosialis itu dapat di sebar luaskan di selangor khusunya, ya SUARA SOSIALIS

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP