Sunday, August 16, 2009

Bukti-bukti Anwar pengkhianat Bangsa

Berikut adalah satu analsis yang telah dibuat untuk tatapan anda bagi membuktikan yang Anuwar Al Juburi Wal Liwati ini adalah seorang Pengkhianat bangsa dan agama!
1. Berusaha Memansuhkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan pinda Kontrak Sosial

A.kritikan bahawa tindakan afirmatif untuk membantu orang Melayu melalui DEB sebagai satu dasar yang sudah lapuk.

Anwar Ibrahim ketika berucap di Singapura pada 20 Mei 2008 mengatakan:
.
Young Malaysians are now open to more multi-racial socio-economic policies as opposed to race-based ones. The general consensus is that affirmative action should be given to the poor and the marginalised regardless of race or religion. Notions of social dominance and racial superiority find no resonance among the people except for those diehards still bigoted over ancient and archaic forms of political ideology.
.
B.Cadangan kerajaan negeri Pulau Pinang yang ingin memansuhkan DEB.Dasar itu merupakan sebahagian daripada kontrak sosial yang telah diterima secara implicit dalam Perkara 153 Perlembagaan.Istilah ultravires yang menyatakan jika peruntukan undang- undang kerajaan negeri bercanggah dengan kehendak Perlembagaan Persekutuan, maka ia tidak boleh dilaksanakan.Ini ialah sebahagian daripada kontrak sosial yang telah diterima dalam usaha mencapai kemerdekaan negara.
.
2. Menderhaka kepada Sultan/ RajaA. Menyokong Nizar mempertikaikan kuasa Sultan Perak dalam melantik menteri besar yang baru berlandaskan majoriti.
.
3. Isu penyisihan Melayu di Selangor untuk usaha meraih undi kaum lainA.Melaksanakan sistem tender terbuka kepada orang bukan Melayu.B.Penghadkan penglibatan syarikat-syarikat bumiputera.C.Memberi kepercayaan orang bukan Melayu untuk menguruskan hal pentadbiran.D.Melantik orang bukan Melayu menguasai jawatan exco lebih kanan berbanding orang Melayu.E.Luluskan peruntukan pembinaan gereja dan kuil sama seperti masjid.
.
4. Sokong penubuhan Suruhanjaya Antara Agama (IFC)A.Anwar menyokong forum memeluk Islam diadakan bermakna Anwar menyokong IFC.B.Ulama penyokong Anwar semua adalah penyokong IFCSheikh Tahir Jabir Alwani tu bukan Ulama, dia bekerja di Amerika, di Amerika pakai Tie dan kot, Tahir Jabir ne kawan baik Anwar dalam pertubuhan IIIT ( 1981 ). Tahir Jabir ne bekerja rapat dengan Universiti Kristian Terbesar Amerika iaitu Washington Teoligical Consortium ( WTC ).Mereka inilah pendokong utama IFC yang membawa Slogan Islam Sama Taraf dengan Agama Lain.C.Semasa Anwar Ibrahim diwawancara oleh majalah Aliran Monthly, pada 5 Jun 2007, beliau secara tegas mengatakan hanya dengan IFC (Interfaith Council) dapat mewujudkan keharmonian antara agama.
.
5. Menolak sistem Mahkamah Syariah.A. Tonton video : http://www.youtube.com/watch?v=rLZPyHJxh_Q
.
B. Wakil Persekutuan Kristian Malaysia mengunjungi Rumah Terbuka Anwar sempena hari raya aidilfitri.Anwar telah berjanji empat perkara.
.
1.Walaupun beliau beragama Islam, tetapi pegangan Islam beliau bukan penghalang kepada pembelaannya untuk membangunkan sebuah negara Malaysia yang bebas dan demokratik serta berpegang teguh kepada Perlembagaan Merdeka.
.
2. Akan menjadi 'orang tengah' untuk menuetralkan sekularisma yang didukung oleh Democratic Action Party(DAP) dengan prinsip Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Manakala dasar PKR secara tegas menolak Negara Islam.
.
3.Sekiranya PR membentuk kerajaan, penganut Kristian Malaysia boleh dibenarkan menggunakan perkataan 'Allah' kerana rakyat Malaysia membesar menggunakan Bahasa Melayu sebagai medium komunikasi.
.
4.Mahkamah Syariah hanya terhad kepada muslim sahaja khusus dalam Undang-undang Keluarga Islam dan pewarisan tetapi Mahkamah Syariah tidak mempunyai kuasa ke atas masyarakat bukan Islam.
.
6. Menolak Ketuanan Melayu/Islam dan digantikan Ketuanan Rakyat
.
1.Ketuanan Rakyat’ ialah perjuangan memartabatkan keseluruhan rakyat Malaysia dan bukan setakat orang Melayu, sebagaimana menjadi teras perjuangan UMNO, yang begitu ditolak Bukan Melayu.Definisi Ketuanan Melayu yang diperjuangkan UMNO selama ini, bukan sahaja menentukan kepentingan dan martabat orang Melayu sentiasa terbela, malah kedudukan adat resam dan ugama Islam dipertahankan. Adat resam dan ugama Islam merupakan peruntukan mutlak dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia yang diberikan kepada Raja Raja.Ketua Pembangkang tanpa parti Anwar cuba meleraikan identiti dan jatidiri orang Melayu itu dan memperkenalkan perjuangan yang bersifat populist, yang ternyata mendapat sokongan majoriti Bukan Melayu.
.
2. Mengasaskan Yayasan Masa Depan – Foundation for the Future- yang telah dibentuk akhir tahun lalu atas inisiatif Menteri-Menteri Luar Negara Arab, Afrika Utara, Eropah dan Amerika Syarikat telah mengadakan mesyuarat pertama di Doha, Qatar semalam (15 Julai 06).Anggota pengasas terdiri dari Anwar Ibrahim (Malaysia), Bakhtiar Amin (Iraq) dan Rahmah Bourqiah (Maghreb) telah bersidang bersama ahli Yayasan baru termasuk Ibrahim Kalin (Turki), Andre Cerra (Sepanyol), Hakim Sandra Oconnor (Amerika Syarikat), Naguib Swari (Mesir), Kamel Maher (Jordan), Juhainah (Qatar).-
.
Yayasan bebas bergerak merangka program dan strategi untuk menjana pembaharuan berdasarkan prinsip kebebasan dan demokrasi.Timbul persoalan yayasan ini inginkan demokrasi sepenuhnya dijalankan di negara-negara dunia,maknanya tiada kerajaan beraja dan monarki.Tidak cukupkah ini sebagai bukti untuk menyatakan si ANWAR AL JUBURI itu adalah Pengkhianat Bangsa?

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP