Sunday, August 30, 2009

Kes Liwat Anwar: Saiful menunggu bulan jatuh ke bumi

Penanguhan demi penanguhan perbicaraan liwat Anwar terhadap Saiful tidak akan kunjung selesai. Saiful akan terus menunggu dan menunggu sehingga bulan jatuh ke bumi.

Anwar mempuyai keistimewaan luarbiasa, kerana mahakamah berada di telunjuknya. Jika Anwar hendakkan penanguhan,pasti akan ditanggukan. 3 September mendengar untuk menghalang barisan pendakawaan mendakwa Anwar, jika ianya diluluskan, maka pihak peguam negara terpaksa mencari barsian pendakwaan yang baru.

Yang menjadi muskil dalam pembicaraan gelombang ke-2 kes liwat Anwar ini, barisan pembelanya telah siap sedia, sekecil manapun loop hole akan dimanafaatkan, agar pembicaraan ini terus tertangguh, kalau boleh hinggalah menjelang PRU-13.

Adalah diperkirakan bahawa perbicaraan kes liwat Anwar ini akan terus berlarutan, sehingga ada kemungkinan ianya digugurkan begitu sahaja. Kemungkinan pengguguran tetap ada, jika AG dan IGP sekarang telah bersara, dan akan tergantikan dengan AG dan IGP yang pro Anwar. Jika itu berlaku, Saiful akan gigit jari, dan akan terus terkenang sumpah laknatnya.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP