Tuesday, August 25, 2009

Usaha BN di Permatang Pasir sia-sia

Kemenagan yang diduga. Nampaknya Bn terlalu sukar mengalahkan Pakatan. Kesemua PRK setelah Pru-12 dimenangi Pakatan, kecuali Batang Ai di Sarawak. Kekalahan Bn pada seluruh PRK menandakan bahawa Bn kehilangan taring. Taring Bn telah rompang, walaupun berbagai asahan telah dibuat, namun usaha tersebut semuanya sia-sia.

Pertanda kah bahawa Bn akan kecundang melalui Pru-13? tinggal 2 tahun lagi, Pru mesti dilaksanakan. Cukup kah masa untuk Bn menarik hati rakyat? atau kah rakyat memang telah membuat keputusan, bahawa kerajaan Bn perlu diganti kalau boleh sepneggal pun telah cukup, seperti dengan kerajaan Kongres di India?

Telah ada pertanda, bahawa teori TRAHMAN, akan wujud di negara ini, di mana huruf N adalah DS Najib? Apa kah TRAHMAN adalah puaka dan menggambarkan pertukaran kerajaan di Malaysia.

Pakatan kali ini adalah Pakatan yang berduit dan kuat, bukan Pakatan sebelum pru-12. Mampukah Bn bersaing? Perubahan apa yang diperlukan oleh Bn? rasanya telah cukup berbagai perubahan telah dilakukan oleh Ds Najib, pun demikian masih tidak cukup menarik hati rakyat.

Nampaknya apapun perubahan yang dilakukan, rakyat yang tidak suka Bn telah membuat keputusan, tidak akan berpaling tadah lagi. Apa yang perlu dilakukan? terpaksalah Bn mengasa otak mula dari sekarang.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP