Thursday, March 4, 2010

Krisis Keyakinan Melanda PKR

Krisis keyakinan melanda PKR. 12 wakil rakyta PKR semalam yang diketuai oleh Dato Kamarul Baharin Ahli Parlimen Teluk Kemang, Negeri Sembilan, terpaksa membuat ikrar dan janji bahawa mereka masih tetap dalam PKR dan masih tetap menyokong Anwar Ibrahim.

Tindak balas mereka ini ekoran beberapa wakil rakyat mereka keluar satu demi satu, dan yang terkini YB Mohsin Fadzli Ahli Parlimen Bagan Serai, Perak. Wakil rakyat berusia 65 tahun ini mengatakan bahawa hilang kepercayaan kepada pucuk pemimpin PKR adalah sebabnya dia keluar.

Parti PKR telah hilang hala tuju, agenda kononnya membantu rakyat di pesongkan demi seorang pemimpin, yakni Anwar Ibrahim. PKR digunakan sebagai tapak untuk menghalalkan semua cara demi membela Anwar dan seterusnya mendapat kuasa. PKR seolah-olah tiada agenda lain, selain bersifat memberi fitnah dan membangkang kerajaan, dan seterusnya mengatakan semua perancangan atau yang dibuat oleh kerajaan, semuanya tidak betul. Hanya perjuangan PKR sahaja yang betul, yakni bagaimana Anwar menjadi perdana Menteri.

Para wakil rakyat PKR yang keluar itu merasakan, sokongan negara luar terutama yang ada kaitan dengan yahudi, sangat berbahaya kepada negara ini. Selain itu, ketaksuban Anwar kepada kepimpinan DAP terutama Lim Guan Eng, sungguh membimbangkan mereka. Mereka merasakan perjuangan PKR telah lari daripada lunas-lunas semasa negara ini dibentuk.

Akibat dolak-dalik para pemimpin atasan PKR, maka krisis demi krisis melanda PKR. Zulkefli Nordin ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, telah mendedahkan ini semua bulan lepas, namun yang pelik, wakil rakyat dari Kedah ini hingga kini masih bermain wayang.

Melihat kepada krisis yang berlaku dalam PKR ini, telah jelas dan terang, bahawa PKR mengalami krisis keyakinan yang teruk, sehingga wakil-wakil rakyat mereka terpaksa membuat ikrar.

Sampai bila kah ikrar ini boleh bertahan? Dalam politik semuanya boleh berlaku. Kita tunggu episode apa pula selepas ini.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP