Monday, March 8, 2010

Nik Aziz Tolak Perpaduan Dengan Umno: Sebab Kes Zina dan Liwat Dibicarakan Di Mahkamah Terbuka

Nik Aziz ALL IN BLACK
Nik Aziz dipetik sebagai berkata bahawa perbuatan yang mengaibkan orang seperti kes zina dan liwat tidak boleh dibicarakan di mahkamah.

Dalam perkembangan yang sama Nik Aziz juga mengulas surat desakan 50 ahli parlimen Australia yang diketuai oleh Micheal Dandby pejuang hak Gay/lesbian dan yahudi Australia. Bagi Nik Aziz surat tersebut bukan bentuk campur tangan tetapi sokongan kepada Anwar.

Nik Aziz juga mengulangi sokongan kepada Anwar Ibrahim dalam kes liwatnya. Nik Aziz seperti dalam petikan tersebut tetap berpendirian bahawa liwat Anwar sepatutnya jangan di bawa ke mahkamah kerana tiada bukti.

Nik Aziz juga menafikan hak Saiful yang mendakwa diliwat, kerana itu semua direka-reka oleh Saiful dengan bantuan pihak-pihak tertentu.

Berasaskan ayat-ayat Nik aziz ini, menteri besar Kelantan itu cuba menafikan proses mahkamah, siasatan polis, siasatan pihak berkuasa seperti jabatan kimia dan forensik serta para doktor perubatan yang telah menjalankan pemeriksaan kepada Saiful (mangsa).

Pernyataan Nik Aziz ini bersifat politik, bukan bersifat menegakkan mana yang benar. Nik Aziz menafikan semua hak termasuk hak Saiful yang menuntut keadilan bagi dirinya demi tujuan politik yang sempit.

Nik Aziz sanggup menutup mata, telinga atas semua bukti-bukti yang dipersembahkan ke dalam mahkamah demi meneggakkan Anwar Ibrahim.

Sepatutnya Nik Aziz apatah lagi berjawatan eksekutif yakni sebagi menteri besar perlu mengambil pendirian biarlah mahkamh menentukan segala-galanya dalam kes ini. Ini tidak, Nik Aziz berpendirian bahawa apapun yang dipersembahkan ke dalam mahkamh tersebut adalah bukan bukti, tetapi hanya sandiwara pihak pendakwaan demi mengaitkan Anwar Ibarahim agar supaya dapat mengekang mantan TPM itu menjadi perdana menteri Malaysia.

Sokongan Nik Aziz kepada 50 ahli parlimen Australia yang terang-terang meminta kerajaan Malaysia menguggurkan tuduhan liwat II kepada Anwar, menurut Niz Aziz bukan campur tangan, tetapi sokongan. Satu lagi pemutarbelitan fakta dan pengertian. Rupa Nik Aziz sanggup berbuat apa sahaja, apakah perbuatan itu merendah-rendah sistem kenegaraan, itu semua tidak penting, yang penting hanyalah menyokong Anwar Ibrahim.

Fatwa baru Nik Aziz bahawa kes liwat dan zina tidak boleh dibicarakan dimahkamah merupakan perbuatan menghalalkan cara, cara pembangkang. Bagi pembangkang, apapun yang boleh membantu mereka semuanya boleh, termasuk berkerjasama dengan syaitan pun.

Hari ini dalam perutusannya semepena pemerintahan 2 tahun Pakatan, Nik Aziz mengulangi bahawa penolakan perpaduan dengan Umno memberi ruang kepada Pas menyebarkan dakwah islam kepada kepada khasnya kepada DAP. Perutuan penuh Nik Aziz itu disini

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP