Wednesday, September 2, 2009

Khairy Jamaludin SILAP: Rakyat Perak belum pasti menerima kerajaan BN

Khairy Jamaludin Silap. Meskipun kerajaan Perak bertukar kerana ADUN yang dipilih rakyat melompat, sehingga jumlah majoriti yang dimiliki Pakatan terhapus, tidak bermakna rakyat Perak menerima melompatnya ADUN tersebut.

Kerajaan BN boleh memaksa untuk sementara bahawa BN memerintah di Perak, akan benar kah kalau diadakan pilihanraya di Perak, BN boleh mendapat kuasa yang mencukupi untuk memerintah.

Kalau benar andaian BN tersebut, perbolehkan pilihanraya khas di Perak, kerana itu boleh menjernihkan status quo yang ada sekarang. Menunggu PRU-13 tidak mempunyai impak terhadap kebolehan BN merampas Perak, kerana keadaan serupa pernah terjadi di Kelantan, di mana sebelum PRU-12, kerajaan Kelantan hanya mempuyai hanya 1 kerusi majoriti, namun semua kita tahu, keputusan PRU-12, Kelantan diperintah 3/4 majoriti oleh kerajaan Pakatan.

Persidangan DUN Perak Esok sekira berjalan (tanpa sekatan oleh SUK Kerajaan Perak), maka akan terjadi kekecohan seperti KANAK MEREBUT SILING YANG BERTABURAN YANG DILEMPARKAN OLEH ROBBIN HOOD. Sudah pasti jika Nizar dan Zambry hadir sama, perebutan SIAPA CEPAT DIA DAPAT.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP