Thursday, September 3, 2009

Lambat Laun DAP akan terima Islam: Nik Aziz

Lambat laun DAP akan terima islam. Pakatan baru setahun jagung, pun kerjasama Pas dan DAP semakin akrab. Nik Aziz kata, ibarat anak yang baru berjalan, rebah-bangun, rebah-bangun dan kemudian boleh berlari.

Samada DAP cepat menerima Islam tergantung kepada penjelasan PAS, namun Nik Aziz pasti DAP akan terima Islam.

Nik Aziz juga yakin, bahawa PAS boleh menjadi parti alternatif kepada rakyat Malaysia, kerana sekarang PAS mula mengamalkan keterbukaan. Telah tiba masanya, kata Nik Aziz PAS perlu menerima bukan islam dalam PAS.

Parti PAS kata Nik Aziz lagi boleh menjadi payung kepada masyarakat majemuk negara ini, kerana itu pahaman Islam PAS yang menjadi duri dalam daging antara PAS dan DAP lama kelamaan akar terungkai dan seterusnya DAP akan merasa yakin bahwa Islam adalah untuk semua bangsa.

Nampaknya pendirian NIK AZIZ ini akan menjadi cabaran yang amat berat bagi Umno, kerana selama ini Umno menanggap Islam Pas ada Islam fanatik, namun atas pengakuan Nik Aziz ini, maka senjata Umno akan tumpul berhadapan dengan kaum bukan islam di negara ini. Kaum bukan islam akan beranggapan, bahawa islam Pas hampir sama dengan islam Umno yang berpaksikan kepada keserderhanaan.

Rupanya Parti Pas telah cukup sedia mengantikan peranan Umno dalam negara berbagai kaum, bangsa dan agama ini.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP