Tuesday, September 29, 2009

Umno-Isa Samad-Bagan Pinang: Biar Kampung Tergadai Asal menang Sorak!!

Pendirian Pemuda dan wanita Umno Bahagian Telok Kemang tidak dapat menerima sesiapa calon selain Isa Samad bagi mewakili UBN PRK Bagan Pinang yang akan diadakan pada 3-11 Oktober ini ibarat kata pepatah: Biar kampung tergadai asalkan menang Sorak.

Umno Bahgian Telok Kemang tidak memikirkan langsung pandangan Tun Mahathir bahawa, jika sekalipun Bagan Pinang UBN menang melalui Isa Samad, kawasan-kawasan lain akan dihukum oleh para penggundi, kerana UMNO tidak serius mengenai pemimpin yang berpekong khasnya mereka yang didapati pemimpin pengamal politik wang.

Pendirian Umno Bahagian Telok Kemang terutama pemuda dan wanita tidak mengambil kira langsung soal survival UBN secara keseluruhan. Mereka hanya mementingkan soal surival seorang pemimpin yang berjasa bagi tempat mereka.

Tidak terfikirkah oleh mereka, survival UBN secara keseluruhan. Dapat kah mereka memastikan 100% bahawa Isa Samad akan menang dengan MUTLAK? Sudah kah mereka mendalam penggundi yang berjumlah 14 ribu. Dapat bersandar kah mereka kepada undi pos yang berjumlah 4,600 akan berfihak kepada UBN. Tidak kah mereka belajar dari beberapa PRK yang lalu, bahawa undi Pos tidak selamanya berfihak kepada UBN.

Sekiranya berfikir secara terbuka dan memikirkan survival UBN secara keseluruhan, maka perbuatan berikut tidak berlaku:- Ikuti kisahnya seperti dibawah ini:-

“Kami mahu Isa. kalau tak kami BOIKOT” Demikian kain rentang yang masih dapat dilihat di beberapa kawasan Bt. 6 Teluk Kemang, di sini. Dipercayai kain rentang itu dibuat sendiri oleh penyokong tegar bekas Menteri Besar Tan Seri Mohd Isa Abdul Samad. Kain rentang itu juga dikatakan sebagai isyarat awal kepada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak; bahawa akar umbi bertegas mahukan Isa. Ini kerana Najib dijadualkan mengumumkan calon pilihan Umno BN petang ini. Dalam perkembangan berkaitan, kain rentang protes yang sama mula diturunkan di sekitar kampung halaman Isa, Kampung Baru Si Rusa; sejak pagi tadi. Bersebelahan rumah kampung Isa – Balai Raya Si Rusa yang dijadikan bilik gerakan Umno kelihatan tidak dihiasi sebarang bendera dan kain rentang. Suasana hambar di situ, seolah-olah menggambarkan Umno tempatan boikot pilihan raya jika Isa tidak terpilih sebagai calon. Beberapa perkembangan terkini menjangkakan Umno masih berdepan pergelutan kuasa dalaman dalam Umno, walaupun Umno berjaya menampilkan seorang calon yang bersih.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP