Tuesday, October 6, 2009

Altantuya Ghost Pun Sampai Paris

Mendiang Altanuya Model rakyat Mongolia yang dijumpai mati kerana di bom di Bukit Cahaya Shah Alam 3 tahun lalu, hantunya kini berlegar-legar di Paris.

Dua orang ahli Pakatan Rakyat yang di ketuai oleh Tian Chua, masa ini berada di Paris bagi mewakili Setevev Saharibu Bapak Altanuya membaca surat Hantu mendiang.

Seementara itu di Port Dickson beredar risalah mengenai cerita Ziana Zain yang ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai peranginan tersebut.

Setiap ada PRK ada saja isu baru muncul. Di Pematang Pasir Parlimen Pematang Pauh Pulau Pinang, calon BN Rohaizat Osman dikaitkan dengan "isteri" kedua bernama HAFIZAH. Kerana hangatnya isu ini, Bapa Hafizah beri kata dua pada Rohaizat, mengaku atau tidak.

Kali ini pula di Bagan Pinang Najib pula jadi sasaran. Najib diisukan kena tangkap khalwat di Port Dickson semasa Isa Samad jadi Menteri Besar. Dikatakan Isa Samad lah yang mengarahkan jabatan agama Negeri Sembilan tutup kes atau tiada kes.

Kerana dikatakan Najib terhutang budi pada Isa, maka kali ini Najib balas budi. Demikanlah isu Nizar-Pas-Anwar di Bagan Pinang masa ini.

Isu mengenai saranan Tun Mahathir agar supaya Isa Samad jangan dipilih calon juga merupakan isu hangat. Ceramah-cermah Nizar-Pas-Anwar mengulas tentang isu Isa Samad. Mereka kata Umno hanya main-main soal politik wang, tidak serius, buktinya Isa Samad dicalonkan walaupun pernah digantung 6 tahun (kemudian dikurangkan 3 tahun selepas rayuan) dari umno kerana politik wang.

Nizar-Pas-anwar memang suka kalau Isa Samad jadi calon, kerana isu yang boleh di bongkar terlalu banyak.

Muhiyiddin juga ikut dihentam kerana sokong orang yang mengamal politik wang. Isu-isu ini lah yang di ulang-ulang oleh Nizar-Pas-Anwar di Bagan pinang. Isu Mat Sabu ditangkap khalwat Nizar-Pas-Anwar tak sentuh pun. Isu Anwar lakukan liwat tak sentuh pun.

Terpulanglah kepada para pengundi DUN Bagan Pinang, apa kah mereka yang makan isu atau Pembangungan dan keupayaan Isa Samad membangun Dun Bagan Pinang, jika menang.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP