Saturday, October 31, 2009

Nizar News: Membaca Artikel Musli Oli "1 Malaysia lebih Mudah Wujud Banding 1 Melayu" dalam Portal Berita TerBaru: Paradigma.com.my

Jika kebenaran berpihak kepada tulisan tersebut, maka pendekatan Najib menguar-uarkan konsep 1 Malaysia suatu hari nanti akan mengalami kegagalan. Sebabnya adalah konsep 1Malaysia sepertimana digambarkan dalam artikel tersebut datangnya dari atas. Ertinya arahan.

Dalam pengelaman dunia: Teori kominis adalah teori paksaan, walaupun pada suatu masa sangat diterima oleh rakyat yang tertindas. Namun setelah beberapa tahun sistem tersebut tidak dapat dipertahankan lagi, kerana asasnya adalah unsur paksaan.

Melalui mesyuarat agung parti gerakan semalam, ketua wanita parti komponen BN tersebut malah mengeluarkan keraguan dan kesangsian terhadap kejayaan konsep 1Malaysia. Alasannya adalah.. apapun kejadian yang berlaku.. akhirnya warna kulit juga akan jadi panduan.

Konsep 1Malaysia ini, jangan dulu diagong-agongkan.. lihat dahulu pelaksanaannya, bagaimana penerimaannya dan bagaimana hasilnya. Persoalan yang paling pokok dalam pelaksanaan konsep 1Malaysia ini adalah pelaksana pada peringkat epsilon dua ke bawah.

Mudah untuk bercakap dan bermadah, tetapi tidak mudah untuk melaksanakannya.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP