Monday, October 5, 2009

Nizar Kata Hassan Ali MUSUH DALAM SELIMUT

Dakwaan Hassan Ali bahawa Speaker DUN Selangor yang mengatakan bahawa Exco kerajaan Selangor daripada DAP yang mengatakan bahawa pegawai-pegawai kerajaan Selangor tidak becus menjalankan tugas adalah benar.

Beliau kata semua itu betul belaka. Exco kerajaan daripada DAP mengatakan bahawa pegawai-pegawai kerajaan tidak mampu menjalankan tugas, kerana itu dalam isu selcat, maka siasatan perlu lah terbuka untuk mengenal pasti pegawai-pegawai yang tidak berkemampuan.

Dakwaan Speaker DUN Selangor Teng Chang Kim bahawa beliau bercakap bohong adalah tidak benar. Exco dari DAP lah yang sangat menentang idea saya agar SELCAT menjalan siasatan secara tertutup agar para pegawai tidak diaibkan.

Dalam pekembangan lain Hassan Ali menghadiri suatu majlis kenduri bertempat di salah sebuah rumah orang kuat UMNO di dalam Parlimen Kota Raja,Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor yang juga merupakan EXCO Kerajaan Selangor, Yb Dato Dr Hassan Ali telah sudi MENGIMAMKAN majlis tahlil dan solat isya berjemaah.

Ianya merupakan suatu majlis tertutup oleh sebuah famili UMNO yang hanya mengundang saudara mara terdekat bersama dengan jiran tetangga dan Ajk masjid berhampiran.

Apakah ini akan menjadi bunga bunga tanda awal Dr Hassan Ali bakal meninggalkan Pakatan Rakyat yang semakin panas dengan tindakan ADUN Gombak Setia itu mengkritik kerajaan pimpinan Khalid LEMBU..? Beberapa bulan yang lalu isu Arak dan kini isu SELCAT.

Selesai mengimamkan solat isya, Hassan Ali telah memberikan tazkirahnya yang mengingatkan betapa penting mempraktikkan amalan kehidupan Islam yang sebenarnya dalam sesebuah keluarga.

Ketika menyampaikan tazkirahnya itu, beliau berkesempatan untuk “meluahkan” rasa kecewanya apabila mendapati ada ramai rakan rakan Ahli Mesyuarat Negeri dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor tidak menyokongnya untuk membawa mekanisme pengawalan jualan arak yang menjadi punca masalah sosial dikalangan remaja islam…!

“ Yang paling kuat menentang saya ialah wakil rakyat dari kawasan sinilah…! Yb kawasan saudara semua...” jelas Dr Hassan Ali disambut dengan ketawa sinis hadirin malam tadi.

Dalam perkembangan lain, Nizar kata.. Hassan Ali dah menjadi Duri dalam Daging Pakatan. Hassan Ali secara diam-diam bekerjasama dengan Umno demi mendapatkan jawatan Menteri Besar.

Dalam satu ceramah ditempat lain di Selangor, Nizar mendakwa ada maklumat bahawa beberapa ADUN Pakatan akan ikut Hassan Ali berkerjasama dengan Umno untuk membentuk kerajaan baru di Selangor. Di khabarkan jika Umno menang besar di Dun Bagan pinang, Hassan Ali dan 6 orang ADUN Pakatan akan mengisthiarkan ADUN Bebas penyokong Umno.

Melalui pengisthiran tersebut, Khalid Ibrahim akan kehilangan sokongan DUN, atas itu terpaksa ikut JEJAK Nizar, Khalid Ibrahim akan kehilangan jawatan MB

2 comments:

ZAMAN October 5, 2009 at 3:51 PM  

Salam....tertarik dengan fasa Hassan ali hadir ke jamuan hariraya pemimpin umno...Berdakwah ni elok lah kita masuk kerumah musuh...Khairi pun datang kerumah Ust. Nasharuddin.....lihat ini dlm konteks agama....jgn dilihat dari sudut politik....salam

kecekkelate October 5, 2009 at 4:26 PM  

salam...

aku cukup hairan dgn sikap nizar bekas mb perak yg tak habis2 jd petualang melayu dlm memporak perandakan org melayu sdiri, lebih kurang la dgn anwar ibrahim tu..
parti jenis islam apa yg puak2 ni perjuangkan kalau datuk hassan sdiri pun korang buleh curiga!!! betul la kalau org melayu ckp, kalau Raja melayu sdiri pun buleh korang pohon derhaka pastu buat kecoh, apalah sgt dgn Datuk hassan tu yg korang dah anggap satu liabiliti dlm PR..
Benda yg terang dah haram, tentu datuk hassan bersuara membantah takkan nak jg tunggul kayu plak, lebih baik tak pyh jd YB..
Buat penyokong2 Pas yg terlalu fanatik tu, guna la kepala otak kau utk bfikir dalm setiap tindakan & luahan...jgn ikut semborono, aku rasa kalau pemimpin korang ckp kambing terbang melintas KLCC pun aku rasa mmg percaya bulat2...

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP