Saturday, October 31, 2009

Nijar Tidak Layak Buat Desakan!!!

Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin tiada merit mendesak Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan meletakkan jawatan.

Dakwaan Nizar bahawa Hishammuddin dan Musa gagal menunaikan janji bagi memastikan keselamatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang bersindang di DUN termasuk ADUN Pakatan Rakyat terjamin adalah fitnah.

Dakwaan Nizar bahawa V. Sivakumar telah dicekik adalah rekaan dan pembohongan besar.

“Janji Hishamuddin dan Musa Hassan bahawa anggota polis akan menjaga keselamatan seluruh Ahli Dewan Undangan Negeri termasuk Pakatan Rakyat di ipoh masa persidangan 28 hari bulan telah berjaya mengekang kekecohan di pintu masuk DUN Perak.

Polis telah menjalankan tugas dengan baik termasuk meminta dengan hormat jubah speakar daripada V. Sivakumar. Tidak dinafikan, semasa proses menggal jubah tersebut, ADUN Pakatan lain telah menarik jubah tersebut sehinga ada kesan koyakan.

Polis bertindak menurut garis panduan Polis dan tidak terjadi kekasaran. Kekasaran terjadi kerana pihak polis mempertahankan diri dari rempuhan ADUN Pakatan terutama Ngeh.

Gambar-gambar yang diedarkan adalah gambar ciptaan Nizar dan tangan orang yang ternampak bukan anggota polis.

Nizar telah mencipta dan mereka-reka kejadian pada 28 oktober itu.

0 comments:

Popular Posts

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP